OLiVeTrEe

welcome to my Blog

فضفضه كتيــــــــــر+تحديث


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


معنديش مقدمات اقولها بصراحه

بس كل الموضوع انى جربت انى اخرج بس ساعتين بالظبط ازور واحده تعبانه ماما صحبتى

واشوف صحبتى واطمن عليها ومش حابه اقول يارتنى ما خرجت بصراحه مبحبش كلمه يارتنى


بصراحه رجعت بشويه زعل يتوزعوا على بلد من اللى حصل قدامى ومن مواقف كدا
ومبقتش مصدقه ولا فاهمه الحياه ماشيه ازاى
ولا الناس بتفكر تعيش ازاى وتعيش علشان ايه

يعنى الناس اللى ربنا مبتليها بشويه فراغ يقعد يتسلى على خلق الله ويقول كلام حسبى الله ونعم الوكيل

واللى ربنا مبتليه بشويه صحه او مال يفترى على عبيده باللى معاه ... ياساتر على دى ناس ودا تفكير

اه احنا جيل عنيد بس عندنا لو نفعنا ينفعنا احنا ولو ضرنا هيضرنا احنا واللى بيشيل اربه مخرومه ...

محدش قال اننا نبقى جيل منحرف عن القران والسنه ولا اننا نمشى نبلطج ولا تبقى حياتنا كلها غلط

بس ابسط الحقوق نختار طريقنا اللى هنقدر نكمل فيه من غير ضغط من حد بس اللى اكتشفته كان غير كدا

اكتشفت انك علشان تعملى حاجة لازم تاخدى رأى العماره بتاعتكوا واحد واحد
والشارع بيت بيت ولو فى سوبر ماركت فى اخر الشارع اللى بعد بعد بعد شارعكوا
لازم تروحى وتاخدى الاذن منه ويقولك روحى يا بنتى لك الحق فى كدا :(
ايه الناس دى وايه العالم دا اللى عايشين فيه دا

ما هو لو كل واحد يخليه فى حاله ويفكر فى حاله واللى عنده الدنيا هتعمر
ولو حاول يشارك الناس يشاركهم فى الخير مش الشر ولا فى الفترى على خلق الله


حسبى الله ونعم الوكيل بجد فى اللى بيحصل دا

----------------------------------------------------

قفلت البلوج ليه 10 ايام

اه انا قفلت البلوج والميل
بس مقفلتش موبيلى ولا كنت بنكر نفسى لو حد كلمنى على رقم البيت
ولا كنت بخبى نفسى من حد لو شوفته فى الكليه بالعكس انا كنت بدور
على الناس واروح اسلم عليهم ...

بس اكتشفت ان الميل و البلوج بلاقى الناس عليهم اكتر من الكليه والتليفون
اكتر من اى مكان تانى
فقولت طيب لو الميل والبلوج اتقفل بردوا هلاقى الناس دى !!!

خلص الكلام لحد هنا علشان الرقابه زعلت اوى منه واكتفت بلفت النظر على الكلام اللى اتحذف

واكتفت انها تتهمنى بانى انا السبب فى كل حاجة ... ماشى انا السبب فى كل حاجة ...

يارب يبقى الكل كدا بيس دلوقتى

كله بقى بيس اهو D: