OLiVeTrEe

welcome to my Blog

My AcCoUnT



بسم الله الرحمن الرحيم

النهارده 27/12/2009 من سنه بالظبط وبالتحديد الساعه 5 مساءاً
دخلت عالم التدوين وعملت اول اكونت ليا هنا على الموقع دا
عرفت الموقع من على منتدى الكليه تقريبا
ومن فضولى دخلت وعملت الاكونت بس مهتمش بيه

ولا حتى انى افكر فى وقتها اهميته ولا الهدف منه

لحد شهر 3 ما بدات اهتم واكتب فيه وانزل مواضيع

وغيرت البلوج بمعنى اصح غيرت دمى وعملت البلوج دا كمان

لانى فعلا كنت اتغيرت وحبيت كمان اغير البلوج

بس مغيرتش الناس اللى اعرفها طبعا


يمكن اللى يعرفنى يعرف انى مش بسهوله اغيرعاداتى

ولا اغير الناس اللى اعرفها الا لو حصل مواقف

تيجى على الكرامه ببعد اه بس بطمن من بعيد لبعيد


المهم بقى عددت عليا سنه هنا اسعدنى كتير وجودى على الموقع دا
عرفت منه عقليات كتير لها كل تقدير وقربت منه لناس كتير

كنت اعرفهم قبل دخولى عالم التدوين

وزاد الكلام معاهم بعدها ومندمتش انى عرفتهم


اتغيرت فى السنه دى؟؟؟

اه اتغيرت كتير اوى اوى
بدات اكون نفسى واحب نفسى لانى مكنتش بحبها خالص

بدات افكر كتير فى الحاضر ونسيت حاجات كتير كانت بضيقنى

ومعنديش اى نيه انى ارجع افتكرها تانى

لانها مش بتمس ليا باى صله دلوقتى

بقى عندى امل فى الحياه والحمد لله مش زعلانه من اى حاجة

ولا من اى حد الحمد لله بقيت مقتنعه ان مفيش ملايكه على الارض خالص

وان عادى لو حد جه عليك او ظلمك عادى مزعلش ولا اضايق نفسى خالص



عندى امل ان الدنيا هتبقى احلى ولو مبقتش احلى

نخليها احنا احلى باحلامنا وثقتنا فى ربنا ثم فى عقولنا

عندى امل ان ممكن على البلوج نغير من نفسنا وفى الناس من حوالينا

عندى امل انى فى يوم اجى اكتب بوست هنا من غير اى كسوف

واقولها بصوت عالى انى هزمت كل حاجة وحشه

ومش انا بس وكلنا نقول كدا

عندى امل ان احلامى تتحقق واحلامنا كلنا تتحقق وبكل فخر ندونها

عندى امل ان الدنيا تتغير ومش يبقى كل هم الناس الفلوس

والمظاهر وتحاول تشوف الجوهر ولو لمره وقتها

هنلاقى الدنيا افضل بكتير

بس

اختم بقى بشويه كلام مرتبط بالسنه اللى مرت
واحداثها لبعض الشخصيات

فى حياتى معظمهم من خارج عالم التدوين خالص:


-سعيده ليكى كتير اوى وربنا يتمم ليكى على خير يارب
-ربنا يهديكى ويهديه ويتمم الموضوع دا على خير
-ربنا يبارك ليكم ويرزقكم بالرزق الطيب وبثمره الحياه
-ربنا يهديك يارب وأفرح فيك قريب يارب
-ربنا يبارك فيكى ويشفيكى ويجازيكى كل خير
-عندى امــــــــــــــــــــــــــــــــــل فيك
-أسعدنى كتير معرفتى بيكى وبيسعدنى اكتر اتصالك الدائم بيا
-برضوا لسه مجنـــــــــــــــونه
-كان نفسى اوى نكمل مع بعض بس الدنيا لقاء وفراق
-كنت بشوف ان دماغنا واحده بس الواقع لغى كل تصوراتى
-فرحانه ليكى اوى بس نقصك اللى يقدرك
-أنتى لسه فكرانى ؟؟؟

كلمه لنفسى بقى ولا انا مليش نفس
-مش زعلانه وانا لوحدى حمده ربنا وشكراه
- الدنيا ياما بتعلــــــــــــــــــــــــــــــــــــم



انا رغايه اوى ايه اللى كتبته دا كله
وأخيرا

HaPpY bIrTh DaY To My BlOg AcCoUnT
sAlaMy

12 تعليقات اجمد ناس:

صاحب رأى يقول...

انا مش اعرفك شخصيا
بس اعرفك من مدونتك
يعنى اكيد فى شخصية مرسومة فى عقلى
وانتى فعلا اتغيرتى كتير
والحمد لله انا شايف انك اتغيرتى للاحسن

انا فاكر انى علقت قبل كدا معاكى على موضوع التغيير وانه يكون للافضل
على حسب مانا فاكر يعنى (ممكن يكون صح او غلط)

:)
هتبتسمى دايما عشان انتى عندك أمل
ويارب كل أمالك تتحقق

تحياتى

!! a7mad sala7 !! يقول...

يا رب تكون سنة فى مجملها كويسة
والسنة الجاية احسن

كل سنة وبلوجك طيب وانتى طيبة معاه


وهابي نيو بلوجنج يير :)

ЯậŇ MỗŘỹ يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هابى نيو يير ليكى و للبلوج
انا فرحانه قوى انى اتعرفت عليكى
كل سنه و انتى طيبه و بخير

OlivE يقول...

صاحب رأى

//
وانتى فعلا اتغيرتى كتير
والحمد لله انا شايف انك اتغيرتى للاحسن
//
سعيده جدا بردك وبرأيك وكمان ملاحظتك للبلوج مواضيعه وحتى انى اتغيرت او لا
يمكن حضرتك من اكتر الناس اللى بيعجبنى رايها وبيسعدنى كتير ومش بتبخل فى ردودك :)

//
انا فاكر انى علقت قبل كدا معاكى على موضوع التغيير وانه يكون للافضل
على حسب مانا فاكر يعنى (ممكن يكون صح او غلط)
//
اه تقريبا كان فى موضوع قديم


//
:)
هتبتسمى دايما عشان انتى عندك أمل
ويارب كل أمالك تتحقق
//
وحتى لو مش فيها امل نحلم بالامل فيها ونحاول نحققه هو كمان

لما نشوف اخر الاحلام دى ايه

نورت

سلامى

OlivE يقول...

!! a7mad sala7 !!
//
يا رب تكون سنة فى مجملها كويسة
والسنة الجاية احسن
//
يارب :)

//
كل سنة وبلوجك طيب وانتى طيبة معاه
//
ان شاء الله
بس انا طيبه مع كل الناس P:

//
وهابي نيو بلوجنج يير :)
//
ثانكس تو ماتش
ويلكم بيك هير ان ماى بلوج


سلامى

OlivE يقول...

روح بلا فرح
//
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
//
وعليكى السلام ورحمه الله وبركاته

//
هابى نيو يير ليكى و للبلوج
//
ثانكس يا جميله ومنوره دايما بوجودك وتعليقك ولولاكم مكنش البلوج يبقى ليه طعم

//
انا فرحانه قوى انى اتعرفت عليكى
كل سنه و انتى طيبه و بخير
//
وانتى بخير يا جميله
على فكره انا نفسى اشوفك فى الجامعه اوى حاولى تخلينى اشوفك ونتكلم مع بعض لو امكن

سلامى

ShiMOo يقول...

kol sana w ur blog tayb
w 3o2bal ma yeb2o 20 sana tadween yarb :)

OlivE يقول...

ShiMOo
//
kol sana w ur blog tayb
//

w enty tayba w w7shna blogk

//
w 3o2bal ma yeb2o 20 sana tadween yarb
//
rbna y5leky yarb w mt3'besh 3lyena kteer

salamyyyy

حلم بيعافر يقول...

كل سنة وانت طيبة

OlivE يقول...

حلم بيعافر
//
كل سنة وانت طيبة
//
وحضرتك طيب وعقبال البلوج بتاعك لو مكنش تم سنه لسه :)
وسعيده باول تعليق ليك
فى المدونه عندى

نورت المدونه :)

هناء محمود يقول...

كل سنة وانتى طيبة يا جميل وعقبال ما تنجحة وتتجوزى وتخلفى وتتستتى

OlivE يقول...

أم .. بوبه
//
كل سنة وانتى طيبة يا جميل وعقبال ما تنجحى وتتجوزى وتخلفى وتتستتى
//
وانتى طيبه يا قمرايه
ويـــــــــــــــارب انجح دا اللى انا عايزاه دلوقتى من قلبى
دعواتك بقى :)